Mijn klanten zijn ondernemers en particulieren
Mijn klanten zijn ondernemers die vragen en problemen hebben op het gebied van arbeidsrecht en ondernemingsrecht. Daarnaast help ik particulieren die worden ontslagen en het daar niet mee eens zijn.
Mijn klanten zijn vooral: ménsen. Mensen die liever niet voor elk probleem naar de rechtbank willen, maar veel liever gaan voor een duurzame oplossing waar iedereen een goed gevoel aan overhoudt. Juridische procedures kosten immers veel tijd, nog meer geld en nog veel meer frustratie en zelfs verdriet bij de betrokkenen.
Daarom noem ik mij bewust mediator en coach, en pas in de laatste plaats advocaat. In mijn praktijk dient mijn juridische kennis vooral ondersteunend, om de juiste adviezen te geven en de mediation in goede banen te leiden.
Het zijn mijn klanten die daarvan profiteren. Lees maar:
Dit zeggen particulieren over mijn diensten:
Mijn eerste telefoon met Bert was een kennismaking gesprek. Hij heeft mij gebeld nadat hij werd aangewezen als mediator door mijn werkgever omdat wij er niet samen uitkwamen. Hij stelde zich voor als mediator, hij gaf aan dat het wederzijds moet klikken tussen ons en indien nodig had ik ook de ruimte om een andere mediator te zoeken. De woorden wat mij helemaal een veilig gevoel gaven en mij liet zien dat hij de juiste persoon voor mijn conflict was, waren dat hij er is als mediator om te helpen maar ook om te beschermen. Ik had inderdaad iemand nodig die mij moest helpen en ook tegelijkertijd beschermen. Gedurende de mediation wist hij mij ook te coachen en kwam ook met bruikbare tips waardoor ik in de situatie me ook sterker voelde.
Dankzij Bert is er een einde gekomen aan mijn 4 maanden durende conflict. Deze maanden ging ik gebukt onder een enorme stress. Hij gaf mij heel veel vertrouwen en ik kon mezelf geruststellen omdat ik voelde dat ik in de juiste handen belande. Hij is kortom een goed luisteraar; een eerlijke persoon; open en duidelijk; heeft een goede mensenkennis en wat hij vooral niet doet is valse hoop geven.
Hij wist de mediation naar een goed einde te brengen waardoor ik zonder tussenkomst van mijn advocaat samen met mijn werkgever naar tevreden afscheid van elkaar hebben genomen.
Bert wil je nogmaals bedanken en hoop dat je nog meer mensen kan helpen zoals je mij geholpen hebt!
Marusca
Toen ik merkte dat ik het niet meer aan kon op mijn werk, het gevoel kreeg dat mn werkgever een case tegen me aan het opbouwen was en ik zelf dieper terug in mijn burn-out begon te zakken heb ik hulp gezocht. Mijn rechtsbijstandverzekering kon niet snel genoeg acteren. Ik kreeg het telefoonnummer van Bert via een goede vriend.
Ik belde Bert Butter en we ontmoette elkaar diezelfde week nog. Wat was dat een opluchting! Iemand die me serieus neemt, de goede vragen stelt en vervolgens zijn plan verteld , mijn zorgenpunten weet te minimaliseren door deze te bespreken. Ik vertrouwde Bert al zeer snel en dit vertrouwen is alleen maar gegroeid!
Bert zijn kennis op het gebied van arbeidsrecht, zowel voor werkgever alsook werknemer in combinatie met kennis en begrip voor iemand met een Burn-out kwam voor mij als een geschenk uit de hemel.
Ook mijn werkgever was blij met Bert als intermediair.
Het is voor de meeste mensen niet te bevatten wat een burn-out inhoud en al helemaal niet hoe je daar als werkgever het beste mee om kunt gaan. Bert wel!
Het gaat nu beter met me dan ooit.
Eef
“I met Bert when a friend of mine suggested his name as someone who could assist me in dealing with a conflicting and challenging situation with my employer.
Since our first appointment with Bert, I felt immediately reassured by his deep knowledge of the Labor Law and his ability to keep the broader perspective in focus was for me extremely helpful. Also, the fact he knew what a burn-out was and was familiar with some of its typical symptoms made feel encouraged and relieved.
As the conflict entered the mediation phase, a difficult one also due to the inexperience of the person appointed as mediator, Bert helped me to navigate the intricacies and the emotional distress of a seemingly endless negotiation process, which I perceived as daunting and ominous. He was a tremendous help in individuating the competing elements of my situation, evaluating the pros and cons of the possible choices at my disposal and, ultimately, in forging a reasonable consensual resolution for both parties.
During the course of the whole process, Bert was always patient and empathetic and he also did a great job in keeping me informed at each step of the way, always making time to address my questions and concerns, no matter how obvious or superfluous.
It was the first time I ever had to refer to a lawyer and I am very happy I met Bert and grateful for the help I receive and I do believe one would be fortunate to engage his services.”
Silvia
Dit zeggen ondernemers over mijn diensten:
Goed 8 jaar geleden hebben wij Bert Butter via onze contactpersoon van de Arbodienst leren kennen. Vanaf dat moment heeft Bert ons bij meerdere zaken met werknemers bijgestaan met juridisch advies. Dit deed Bert altijd met respect naar alle betrokken partijen. Hierbij wist Bert de menselijke kant op de juiste wijze te laten meewegen ten opzichte van de zakelijke kant c.q. juridische kant. Kortom een zeer open en prettige manier van samenwerken.
Martine
Via een bevriende zakenrelatie in contact gekomen met de heer Butter. We waren bezig met een overname van een bedrijf en zochten hulp voor alle contractstukken maar ook voor de begeleiding van het over te nemen personeel. De heer Butter heeft ons op alle vlakken uitstekend geholpen. Met enige regelmaat kloppen we aan om even te sparren als er vragen zijn over personeelskwesties of andere juridische vraagstukken. Een prettige samenwerking.
Mark Sinnige
De eerste echte kennismaking met dhr Butter was met het organiseren van een schaatsevenement voor bedrijven om sponsorgelden te verzamelen voor het goede doel. Met nog enkele mensen vormden wij de organisatie van dat evenement.
Vanuit die ervaring heb ik dhr Butter opgezocht om aan hem advies te vragen over werkgever / werknemer kwesties. Kwesties of vragen waar je je als werkgever aangaande werknemers mee bezig houdt en waarbij je feedback wenst. Zeker in een weerbarstige branche als de bouw, welke zwaar te lijden had van de crisis. Maar de feedback werd niet gewenst van een advocaat maar van een soort mediator.
Door die eerste ervaring heb ik personeelskwesties telkens met hem besproken. Hierbij was de insteek altijd: “mediation als het kan maar advocaat als het moet”. Gelukkig is een rechtelijke uitspraak nog niet aan de orde geweest.
De manier van samenwerken heeft ertoe geleidt dat ook nieuwe ontwikkelingen in de toekomst op het vlak van personeelszaken met elkaar besproken worden.
Hieruit spreekt mijn vertrouwen in dhr Butter en zal hem in dit soort zaken ook aanbevelen.
H.J.C. Heddes
Wat is uw vraag?
Dan bel ik u, voor een eerste consult van 30 minuten. Gratis en vrijblijvend.
PS: Uw gegevens zijn veilig bij mij. Ik ben ook gesteld op privacy.